ONZE KLANTEN AAN HET WOORD

ONZE KLANTEN AAN HET WOORD

Hierbij het interview tussen MaliCompany, mijn website ontwikkelaar en Debelicious Voedingsadvies, beide gesitueerd in  Purmerend. 

ONZE KLANTEN AAN HET WOORD: DEBORAH BRIEN VAN ´DEBELICIOUS VOEDINGSADVIES PURMEREND´

Wat ons werk interessant maakt is dat we werken voor en met diverse bedrijven van verschillende grootte en in diverse branches. Zo komen we met verschillende ondernemers in heel Nederland in contact. Voor die bedrijven verzorgen wij de marketing in de vorm van een nieuwe website, social media, emailmarketing of het maken van flyers en ander materiaal.

Om de diversiteit aan klanten te laten zien, laten we hen graag aan het woord in onze blog, zodat zij iets over hun bedrijf kunnen vertellen en wij kunnen laten zien hoe we hen bij hun marketing helpen. Dit keer is het de beurt aan Deborah Brien, eigenaar van Debelicious Voedingsadvies Purmerend.

Voedingsadvies op maat

Deborah komt oorspronkelijk uit Amsterdam, ze is zoals ze zichzelf noemt een ‘import Purmerender’. “Als kind ben ik met mijn ouders naar Purmerend gekomen en tot de dag van vandaag ben ik daar blij om.” Haar bedrijf richt zich op klanten uit Purmerend en omstreken.

“Mijn doelgroep bestaat voornamelijk uit volwassenen vanaf een jaar of 40. Ik heb veel vrouwen in mijn klantenbestand, maar ik richt mij ook op mannen. Bij die laatste groep is namelijk veel gezondheidswinst te halen. Vrouwen zijn vaak al bezig met hun gewicht en gezondheid, maar mannen zijn sneller tevreden met hun lijf en gaan minder snel met hun voedingspatroon en ongezonde gewoontes aan de slag. Op middelbare leeftijd merken ze echter dat ze hinder gaan ondervinden van hun leefstijl. Daar waar ze eerder los konden gaan, betalen ze nu de prijs van jarenlang niet goed (genoeg) voor zichzelf gezorgd te hebben. Vroeg of laat komt dat eruit in de vorm van bijvoorbeeld obesitas, suikerziekte, jicht, verhoogde bloedruk, hart- en vaatziektes of gewrichtsproblemen. Het gewicht neemt toe en conditie neemt af.”

Hoewel Deborah aangeeft dat twintigers en dertigers in verhouding meer bezig zijn met hun uiterlijk en gezondheid, missen zij vaak goede en betrouwbare informatie. “De jongere doelgroep doet veel kennis op via Social Media, maar die is vaak onvolledig of onjuist. Helaas is onze samenleving  onvoldoende ingesteld op het stimuleren van een gezonde manier van eten/drinken en leven. Dat zie je ook in de medische zorg. Gelukkig is het langzaam aan het veranderen maar de meeste (huis)artsen zijn nog te veel gericht op genezen in plaats van preventie.”

Deborah biedt met haar bedrijf Debelicious Voedingsadvies Purmerend mensen een op maat gemaakt voedingsadvies aan dat past bij de persoon en zijn/haar leefstijl.

“Ik realiseerde me nooit wat een eetpatroon met je doet”

Deborah startte eind 2015 Debelicious. “Jarenlang was ik zelf het voorbeeld van iemand die slecht at. Ik ging voor snel en gemakkelijk als de maag maar gevuld was” legt Deborah uit. “Ik had me nooit gerealiseerd wat dat eetpatroon met me deed; ik kreeg gezondheidsproblemen door een verzwakt immuunsysteem. In dezelfde periode ontmoette ik een sportleraar. Door hem leerde ik het belang van voldoende bewegen én het voeden van de maag.”

Al snel merkte ze de voordelen van het gezonde eten merkte. Ze besloot dat ze deze kennis en ervaring moest delen met andere mensen! Na het afronden van de opleidingen (Voeding en Diëtetiek & Gewichtsconsulent) startte ze haar bedrijf Debelicious Voedingsadvies Purmerend.

Duurzaam en internationaal

Debelicious Voedingsadvies Purmerend onderscheidt zich van soortgelijke bedrijven omdat Deborah zich richt op duurzaamheid. “Ik focus me niet alleen op gezond, maar ook op zo veel mogelijk biologische en verantwoorde voeding. Ik wil mensen bewuster maken. Bijvoorbeeld door zo veel mogelijk voedselverspilling tegen te gaan en restjes op te maken. De focus meer op groenten leggen, minder vlees en overige dierlijke producten. Met mijn advies wil ik laten zien dat het niet moeilijk of duur hoeft te zijn om zo te eten. En het draagt bij aan een gezond gewicht”.

Daarnaast spreekt Debelicious ook een internationaal publiek aan. “Ik ben tweetalig, Engels/Nederlands, opgevoed en richt mij daarom ook op expats wonend in Purmerend en omgeving.”

Binnen haar bedrijf maakt Deborah daarnaast gebruikt van de nieuwe Vytal App. Met deze Vytal App krijg je heel gemakkelijk toegang tot meer dan 1500 verschillende recepten. Indien gewenst ook aangepast op het persoonlijke voedingsadvies. Die recepten kun je direct omzetten naar een boodschappenlijstje en via de app bestellen bij Albert Heijn.

Van een zelfgebouwde naar een echt professionele website

Onlangs zijn wij met Debelicious gaan samenwerken en hebben we de nieuwe website mogen maken. “Ik had al een website, dat was een Jimdo website. Daar ben ik voor gegaan omdat het kosteloos was en omdat men zei dat je zo snel en eenvoudig een website in de lucht kon krijgen. Maar na verloop van tijd liep ik tegen beperkingen aan. Ik wilde bijvoorbeeld een pagina erbij en de menubalk uitbreiden, maar dat was bepaald niet eenvoudig. Ook vond ik hem net niet professioneel genoeg. Tekst, lettertype, foto’s, het was het allemaal net niet.

Ik wilde een website hebben die professionaliteit uitstraalde, maar dat lukte niet via het gebruikte systeem. Zodoende kwam MaliCompany op mijn pad. Wat ik gelijk fijn vond was dat MaliCompany meedacht in mogelijkheden en ook de website voor een goede prijs kon bouwen. Ze communiceren vriendelijk en zijn heel dienstverlenend en meedenkend. De migratie van de oude naar de nieuwe website ging heel soepel en zonder problemen. Mijn website ziet er nu veel professioneler en duidelijk uit.”

Geef een antwoord